Статистика

ОБ'ЄМ РЕКЛАМНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО РИНКУ УКРАЇНИ 2017 ТА ПРОГНОЗ ОБ'ЄМІВ РИНКУ 2018. ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ РЕКЛАМНОЇ КОАЛІЦІЇ.

Експерти Всеукраїнської рекламної коаліції підвели підсумки 2017 року та зробили прогноз розвитку ринку в наступному році. Говорячи про обсяги рекламно-комунікаційного ринку, маються на увазі обсяги т.зв. «Прямої реклами» за всіма основними медіа каналами, які в сумі складають обсяг рекламного медіа ринку, а також окремо враховуються обсяги ринків маркетингових сервісів і PR-комунікацій.При цьому, підсумовування прямої реклами і немедійних рекламних комунікацій між собою не відбувається.

Всі цифрові значення відображають середньозважену експертну оцінку реальних обсягів інтегральних рекламних бюджетів і не мають відношення до конкретних прайс-листів або угод.

Структурні підрозділи рекламно-комунікаційного ринку максимально наближені до існуючої міжнародної класифікації та затверджені в європейській практиці стандартів.

В обсяги рекламного ринку не включені обсяги політичної реклами і ПДВ.

У своїх прогнозах на наступний рік експерти виходять з припущень стабільної політичної і економічної ситуації, а також з існуючої правової бази, що регулює рекламу.

ТV - реклама

Незважаючи на те, що з червня 2017 року продажі на ТБ-ринку тримаються на максимальному рівні, а з серпня в ефірі рекламується максимальна кількість брендів за останні 6 років, ТБ-ринок в цьому році так і не реалізував повністю свій потенціал зростання, частково змістивши його на наступний рік.

Чого не скажеш про ТБ-спонсорство, яке зростає випереджаючими темпами – частково через ротації рекламодавців в цьому сегменті, а також за рахунок високої інфляції і, звичайно, за рахунок спонсорів Євробачення.

Стабілізація макро-економічної ситуації в Україні, зростання динаміки реального ВВП, зниження темпів споживчої інфляції, зростання споживчих настроїв – все це дозволяє прогнозувати подальші високі темпи зростання рекламного ТБ-ринку України. У реалістичному сценарії на 2018 рік + 25%, але цілком можливо, що зростання ТБ/медіа-ринку буде скоректований і в більш високі темпи, ніж + 25%. Також експерти відзначають потенціал збільшення частки ТБ на медіа-ринку у зв'язку з низькою вартістю тисячі контактів для більшості цільових аудиторій рекламодавців, з одного боку, і відсутністю прозорого моніторингу у одних медіа каналів, і/або уповільненням динаміки інфляції у інших медіа.

Реклама у пресі (друкована реклама)

Після безпрецедентного скорочення рекламного ринку в Україні на 75% в 2014-2016 роках, у 2017 році почалося відновлення загальних обсягів реклами, яке, звичайно, позначилося на відновленні і друкованої реклами. Очевидно, що процес буде продовжений і в 2018 році.

Крім "відновлювального" тренду, Експертна Рада Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ) виділяє ще такі фактори, прогнозуючи розвиток ринку преси в 2018 році:

- Зростання довіри до медіа з якісним контентом у платоспроможної аудиторії. Саме якісний контент відрізняє видавничі компанії від інших медіа.

- Видавці зазначають збільшення інтересу до мультиплатформенних рішень, в які інтегровані і традиційні газети і журнали. Таким чином, зростає частка мультимедійних спецпроектів і "автоматично" зростає обсяг рекламних розміщень в друкованих ЗМІ.

- Деякі рекламодавці, зокрема, в категоріях "косметика і парфумерія", "будівництво та ремонт", повертають пресу у свої медіамікси. Крім того, реклама в пресі працює ефективно з чітко окресленими цільовими аудиторіями (наприклад, luxury журнали) і зрозумілою географією поширення (особливо це стосується місцевих видань).

- У 2018 році журнали-лідери, кожен в своєму сегменті, планують підвищити вартість розміщення на 10-15%, так що свій внесок в зростання ринку преси внесе і медіа інфляція.

Радіо реклама

Цей медіа канал останні кілька років показує унікальну стабільність. Зростання річних обсягів у 20%. Без стрибків-прискорень, без падінь- провалів. Найактивнішими рекламодавцями на радіо залишаються рітейлери. Зниження радіорекламної активності у телекому компенсували автозаправні комплекси. Алкоголь, користуючись легальною можливістю комунікувати з аудиторією в якості спонсора, також вкрай важливий для радіо як категорія.

Out Of Home Media (OOH Media)

У частині зовнішньої реклами відбулися технічні зміни, що стосуються абсолютного значення обсягів даної категорії. Щороку експерти ВРК в тісній взаємодії з іншими індустріальними асоціаціями намагаються поліпшити методологію і точність оцінки обсягів медіа ринку. У 2017 році з ініціативи Індустріального Комітету Зовнішньої Реклами (ІКЗР) була проведена переоцінка обсягів щитової зовнішньої реклами, реклами на транспорті і внутрішньої реклами (indoor). Розроблена ІКЗР методологія використовує всі доступні на даний момент інструменти: дані моніторингу, незалежні оцінки рівня заповнення і продажу рекламних площин, експертні оцінки по тих сегментах, які не потрапляють в зону моніторингу, тощо. У результаті здійсненої переоцінки, загальний обсяг ринку зовнішньої реклами «приріс» практично на 1 мільярд гривень: з 1,76 млрд. до 2,69 млрд.

Оскільки зміни в зовнішній рекламі носять "технічний" характер, то оцінювати у відсотках зростання ринку в цьому сегменті некоректно. Більш того, дані з цього медіа каналу помітно впливають на загальну динаміку ринку, тому при оцінці загального річного зростання ринку також не враховувалися.

Інтернет (Digital) реклама

Перш за все зазначимо, що в структурі цього ринкового сегмента в прогнозі на 2018 внесені зміни: обсяг бюджетів мобільної реклами розбитий за джерелами і доданий до відповідних рядків: банерна реклама, спонсорство, цифрове відео... При цьому, була додана колонка – частка бюджетів мобільного трафіку .

Оцінка формується на підставі даних дослідження Інтернет Асоціації України (ІНАУ) за перше півріччя з допущенням, що обсяг першого півріччя 2017 складе 45% від року. Для сірих зон дослідження ІНАУ (обсяг Youtube, Facebook, пошук) застосовуються збільшуючі поправочні коефіцієнти.

Істотно змінена база цифрового відео за рахунок частки Youtube і додавання частки мобільного трафіку, що дало технічне зростання 82%.

Зростання ринку в 2018 році очікується в першу чергу за рахунок пошуку і цифрового відео, частка мобільного трафіку складе не менше 55% в пошуку і близько 35% в цифровому відео.

Ключовим фактором позитивної динаміки ринку в 2018 стане органічне зростання споживання мобільного Інтернет як медіа. Спонсорство виросте в основному за рахунок зростання попиту великих рекламодавців на комплексні проекти. Інший Діджитал "підніметься" за рахунок органічного зростання попиту на виробництво і валютної складової.

Digital реклама

  Підсумки
2016 р.,
млн грн
Підсумки
2017 р.,
млн грн
Відсоток
зміни 2017
до 2016
Прогноз на
2018 р., млн
грн
Відсоток
зміни 2018
до 2017
Частка
мобільного
трафіку
Пошук (платна
видача у
пошуковиках),
включаючи частину
GDN
 1200  1800  50%  2700  50%  55%
Банерна реклама,
оголошення в
соціальних мережах,
rich медіа
 750  825  10%  920  12%  50%
Спонсорство  160  181  13%  230  27%  20%
Мобільна реклама  250  425  70%  ХХХ  ХХХ  ХХХ
Цифрове відео, вкл.
Youtube
 460  713  55%  1300  82%  35%
Інший діджитал  320  400  25%  500  25%  
Всього:  3140  4344  38%  5650  30%  

Таким чином, можна відзначити, що серпневий прогноз динаміки медіа ринку від експертів ВРК виявився досить точним. Друге півріччя 2017 року не принесло помітних сюрпризів і розвиток практично всіх медіа каналів проходив за запланованою траєкторією.

Український медіа ринок у 2017 році показує зростання, якому багато сегментів бізнесу можуть тільки позаздрити: +30% відносно 2016 року.

У 2018 року ВРК очікує, що рекламодавці продовжать нарощувати інвестиції в різні канали комунікації. Однак, динаміка зростання при цьому буде знижуватися. Попередні два роки рекламний ринок розвивався набагато швидше ніж більшість товарних категорій та економіки України в цілому, оскільки продовжував відновлюватися після кризи.

З кожним наступним роком ефект відкладеного попиту знижується і зростання рекламних інвестицій буде все більше корелювати з загальними економічними реаліями.

За попередніми прогнозами український медіа ринок в 2018 році зросте на 26%, і в грошовому вираженні перевалить за позначку в 20 мільярдів гривень.

Рекламний медіаринок України

 

 

Підсумки 2016 р., млн грн

Підсумки 2017 р., млн грн

Відсоток змін 2017 до 2016

Прогноз на 2018 р., млн грн

Відсоток змін 2018 до 2017

ТБ-реклама, всього

5 676

7 329

29%

9 259

26%

Пряма реклама

4 965

6 355

28%

7 944

25%

Спонсорство

711

974

37%

1 315

35%

Преса, всього

1 150

1 355

18%

1 597

18%

Національна преса

680

816

20%

963

18%

Регіональна преса

190

224

18%

262

17%

Спеціалізована преса

280

315

13%

372

18%

Радіореклама, всього

400

480

20%

578

20%

Національне радіо

290

348

20%

418

20%

Регіональне радіо

39

47

20%

54

15%

Спонсорство

71

85

20%

107

25%

OOH Media, всього

1 240

2 691

технічний зріст

3 330

24%

Щитова реклама

1 081

2 263

технічний зріст

2 829

25%

Транспортна реклама

77

327

382

17%

Indoor реклама (вкл. Indoor Video)

82

102

119

17%

Реклама в кінотеатрах

35

40

15%

46

15%

Digital реклама

3 140

4 344

38%

5 650

30%

ПІДСУМКИ Медіа Ринок

11 641

16 240

40%

20 460

26%

 

Ринок маркетингових сервісів рекламно-комунікаційного ринку України

Як відзначають експерти Міжнародної Асоціації Маркетингових Ініціатив (МАМІ), в 2017 році на ринку маркетингових сервісів був помітний зріст в усіх напрямках. Все так само ефективним є спілкування зі споживачем в ритейлі, що збільшило обсяг Consumer marketing до 20%. Популярними залишаються програми Trade і Loyalty marketing. Event Marketing виріс за рахунок проведення Євробачення в Україні та івент-маркетингової активності брендів. З огляду на інфляційні процеси, в цілому зростання ринку склало + 18%.

Прогноз на 2018 рік також цілком оптимістичний + 16%.

Очікується активність Event Marketing за рахунок проведення фіналу Ліги чемпіонів в травні 2018. Все більше компаній повертаються до сервісних каналів маркетингових комунікацій, тому всі основні компоненти цього ринку будуть популярні. Що дозволяє прогнозувати зростання ринку маркетингових сервісів в цілому.

 

Підсумки 2016 р., млн грн

Підсумки 2017 р., млн грн

Відсоток змін 2017 до 2016

Прогноз на 2018 р., млн грн

Відсоток змін 2018 до 2017

Об'єм ринку Маркетингових сервісів, всього

1 848

2 189

18%

2 536

16%

Trademarketing (Мерчандайзінг, Tradepromo, Програми мотивації та контролю персоналу)

796

955

20%

1 098

15%

Loyalty marketing  (Mailing, DB management, Contact-Center)

617

710

15%

816

15%

Consumer marketing

286

343

20%

412

20%

Event Marketing and Sponsorship

86

112

30%

134

20%

Нестандартні комунікації (life placement, ambient media )

63

69

10%

76

10%

Оцінка об'ємів ринку PR послуг

На думку Української Асоціації PR (UAPR) бюджети фактично збільшилися в гривні чітко з відповідністю до девальвації національної валюти (8-10%). При цьому відзначалися наступні основні тренди:

- фокус в активностях і, відповідно, бюджет на діджитал,

- збільшився попит на роботу з лідерами думок і блогерами, аніж на роботу із засобами масової інформації,

- зростання попиту на аналітичні продукти і дослідження, включаючи моніторинг та аналіз соціальних мереж,

- збільшення бюджету на спеціальні ювілейні активності у компаній, які будуть відзначати 25-річчя своєї діяльності в Україні (таких компаній було багато в нинішньому році і буде багато в 2018 році - так як це перші роки незалежності України, коли багато компаній виходили на наш ринок ),

- зростання попиту на кризові комунікації, public affairs, тренінги,

- зростання клієнтських очікувань інтегрованих комунікаційних рішень,

- перевага проектного підходу до реалізації завдань.

Прогноз на наступний рік стримано оптимістичний + 10%.

 

Підсумки 2016 р., млн грн

Підсумки 2017 р., млн грн

Відсоток змін 2017 до 2016

Прогноз на 2018 р., млн грн

Відсоток змін  2018 до 2017

PR ринок

295

325

10%

358

10%

Підсумки

Рекламно-комунікаційна індустрія України в 2017 році, переконавшись на досвіді попередніх кількох років, що особливих економічних чудес в нинішніх політичних реаліях чекати безглуздо, вона продовжила відновлюватися після серйозного падіння кількох років давності. Так, експоненти в розвитку не сталося, але і 30-ти відсотковий приріст медіа ринку зовсім не поганий результат в контексті того, що відбувається.

Продовжимо залишатися оптимістами. Давайте в 2018 році станемо всі рішуче багатшими мінімум на 26%, при цьому кожен, хто прочитає цей прогноз і повірить в нього всім серцем – навіть на всі 30% і більше!

Максим Лазебник,
Генеральний директор ВРК

 

Підсумки року

ПІДСУМКИ РОКУ - це не тільки презентація, що містить в «одному файлі» об’єми рекламного ринку агентств і іншу довідкову інформацію про проекти та події минаючого року, а й доволі цікавий погляд на фестивальні досягнення агентств у різних конкурсах.

Сума балів складається за підсумками фестивалів реклами, що відбувалися в період з 1 січня по 31 грудня.

При цьому, розділення агентств за спеціалізаціями не проводиться. Таке дослідження стало своєрідним показником успішності кожного з агентств у тому чи іншому виді рекламної майстерності. Для проведення підсумків, було обрано 9 традиційних фестивальних конкурсів: Film, Print&Outdoor, Radio, Digital, Design, Marketing Services, Creative use of Media, PR, Advertising Campaign.

Слід в рекламі

Розвиток українського рекламного ринку був б неможливим без тих видатних особистостей, які складають його основу.

Тих, хто топтав стежку іншим, прокладав шлях, по якому всі ми йдемо зараз. Для тих, хто створював індустрію, і хто продовжує працювати для її блага, і була організована премія "Слід у рекламі".
Засновником премії є Всеукраїнська рекламна коаліція, автори ідеї – Марина Морозова і Світлана Тульчинська з агентства ADV-DVA.

2017
Борис Ложкін

Обладатель Следа в рекламе 2017

«Если бы в 1994 году, когда я и моя тогда еще небольшая команда делали первые шаги в
медиабизнесе, кто-то сказал нам, что медиа в Украине не могут быть прибыльными -
возможно, мы занялись бы чем-нибудь другим. Но мы не знали, что это невозможно, и
поэтому все получилось.
Мы создали с нуля международную медиакомпанию-лидера, изменившую украинский рынок.
Построили первый в независимой Украине мультимедийный холдинг. Дали рекламному рынку
эффективные и универсальные инструменты для работы. Запустили площадки,
обеспечивающие максимальный охват любой аудитории в кратчайшие сроки. Мы ввели новые
тренды и форматы, за которыми последовал весь рынок. Привели в Украину качественные
международные бренды.
Мы показали, что украинскому медиабизнесу могут доверять частные инвесторы,
разместив акции на одной из крупнейших европейских бирж. Мы продемонстрировали, что
медиа в Украине могут быть успешным, прибыльным бизнесом.»

закрити
2016
Олександр Гороховський

CEO, DENTSU AEGIS NETWORK UKRAINE

Более 20 лет в медиаиндустрии.

1998-2010 - возглавляет рекламное агентство "АИТИ" (ныне CARAT).

2010 - CEO группы AEGIS MEDIA/GMG  в Украине.

Самый демократичный CEO, который своим уникальным подходом мотивирует людей на эффективную работу и лояльное отношение к бренду DENTSU AEGIS NETWORK UKRAINE.

Управленец, который во всех процессах смотрит на 3 шага вперед.

закрити
Валерій Варениця

Коммерческий директор сейлз-хауса "ПЛЮСЫ".

По праву считается одним из пионеров рекламного рынка Украины и одним из эффективнейших медиа менеджеров.

Имеет 20-летний опыт в рекламе и медиа.

1993 год - Валерий с партнерами открывают одно из первых рекламных агентств в Украине "Реноме-Комплекс".

1995 год - возглавляет медиа отдел агентства Burson-Marstelle в Украине.

1996-2001 года - совладелец агентства "Десятка".

2001 год - открывает агентство Maximiz по лицензии WPP.

2007 год - агентство Maximiz становится частью сети Mindshare, которую возглавил Валерий.

с 2012 года Валерий занимает позицию коммерческого директора сейлз-хауса "ПЛЮСЫ", где отвечает за продажи по всем медиаактивам группы.

Хобби: гольф, пляжный футбол.

Жизненное кредо: Ни шага назад, ни шага на месте, а только вперед и только все вместе.

закрити
2014/2015
Олена Кустова

Вице-президент по креативному и маркетинговым сервисам Группы АДВ Украина Окончила Киевский национальный политехнический университет, имеет Сертификат по маркетингу и коммуникациям Варшавского университета и Степень Executive MBA Киево-Могилянской бизнес-школы. В сфере маркетинговых коммуникаций работает 19 лет, из которых 14 – в Группе АДВ Украина. За время работы построен крупный и эффективный бизнес, сформирована сильная команда профессионалов, созданы успешные украинские бренды. Агентства холдинга уверенно лидируют в своих сегментах, успешно инвестируют в новые продукты и сервисы, выходят на новые рынки. С 2003 по 2006 была генеральным директором Adventa LOWE (ранее – Lowe & Partners Kiev), а с 2006 по 2008 – вывела на рынок агентство THINKMcCANN и была его руководителем (ранее – THiNK! McCann Erickson). Под руководством Елены в 2011 в Группе АДВ Украина запущено подразделение по изучению потребительских трендов в Украине – Trendwatching™ Ukraine. Кроме того, при поддержке Елены был осуществлен запуск образовательного проекта для сотрудников компании – АДВ-Университет (сейчас College of Something), который успешно реализуется в компании уже 3 года. Елена поддерживает активную социальную позицию, являясь членом правления Всеукраинской рекламной коалиции (ВРК), где отвечает за развитие профессионального образования в отрасли. Среди проектов: участие в разработке стандартов для Министерства образования для специальности «Маркетинг и реклама», запуск проекта Видеоинститут маркетинга и рекламы и другие социальные отраслевые проекты. Елена любит свою профессию за возможность создавать смыслы и большие идеи, формировать ценности, культуру, тренды. Она уверена, что в рекламе работают люди, которым по плечу любые задачи, и именно здесь понимаешь значение команды и свой личный вклад в общее дело.

закрити
2012/2013
Валерій Пекар

закрити
2011
Джед Санден

закрити
2010
Олександр Горлов

закрити
Марина Морозова

закрити
Тетяна Попова

закрити
2008
Аскольд Шестунов

закрити
Володимир Володарський

закрити
Максим Лазебник

закрити
Олег Попенко

закрити
2007
Андрій Федорів

закрити
Валентин Перція

закрити
Іветта Делікатна

закрити
Андрій Надєін та Маргарита Васільєва

закрити
2006
Дарко Скульський

закрити
Михайло Старощук

закрити
Ігор Пуришев

закрити
Наталія Михайлова

закрити
Юрій Когутяк

закрити
2004
Віталій Кокошко

закрити
Вадим Яценко

закрити
Валерій Рудаков

закрити
Євгеній Ромат

закрити
Ігор Крилов

закрити
Ігор Ткаченко

закрити
Ірина та Констянтин Кузнєцови

закрити
Тетяна Василенко

закрити
Філіп Морріс Україна

закрити