Архів

Рейтинги креативних рекламних агентств України АГЕНТСТВО РОКУ (2011-2012)

Агентствa маркетингових сервісів відповідно до доходів та груповий рейтинг медіа-агентств по білінгам (2007-2012)

Рейтинг креативності digital-агентств України (2006-2012)

Рейтинг ефективності креативних агентств України за підсумками Effie Awards Ukraine (2006-2013)






 

Методика рейтингу

Рейтингування проводиться виконавчою дирекцією Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК) за правилами, встановленими Правлінням ВРК.

Правила рейтингування приймаються згідно з процедурою голосування, виявленою в Статуті ВРК, а саме – на засіданні Правління не менш ніж двома третинами голосів членів Правління. Правила приймаються приймаються на строк мінімум 1 календарного року, протягом якого правила не можуть бути переоглянутими. Виключеннями є форм-мажорні ситуації.

Всі агентства рекламно-комунікаційного ринку України можна класифікувати за наступними спеціалізаціями в залежності від їх ключової компетенції: 

а) Креативні агентства, 
б) Медіа агентства, 
в) Digital агентства, 
г) Маркетингові агентства (агентства маркетингових сервісів), 
д) Брендингові агентства і дизайн-студії,
е) PR агентства.

ВРК розуміє певну умовність даної класифікації. Тим не менш, на даному етапі розвитку рекламно- комунікаційного ринку України пропонується прийти її у такому вигляді як засіб, спрямований на підвищення коректності рейтингів.

Всі агентства, що взяли участь у рейтингуванні ВРК, мають самостійно, шляхом самозаяви, визначитись зі своєю ключовою компетенцією, і обрати, до якого типу агентств вони відносяться. Кожне агентство може класифікуватись одноразово. За неможливості агентству виявити свою єдину спеціалізацію, участь у рейтингах департаментів таких агентств з іншою спеціалізацією допускається. При цьому назва таких департаментів/підрозділів має відрізнятись від назви агентства, а залікові бали таких департаментів не додаються до балів «основного» агентства. 

На креативний сезон 2014/2015 ВРК визначає наступні види рейтингів:

Рейтинг креативності та майстерності (Creativity & Craft Rating),
Рейтинг ефективності,
Рейтинг «Агентство року»,
Рейтинг медіа та інтернет-медіа агентств відповідно до їх річних білінгів.

Creativity & Craft рейтинг складається на основі балів, отриманих агентствами, що відпоювали нагороди на рекламних фестивалях і конкурсах протягом фестивального сезону. Список фестивалей і конкурсів та їх коефіцієнти визначаються окремим Додатком до даних Індустріальних стандартів. Цей список встановлюється на один фестивальний сезон. Умовний початок і кінець сезону традиційно визначається датами КМФР(з 1 червня поточного року і до 1 липня наступного року).

Фестивалі, що ввійшли у список вагомих для рейтингу Creativity & Craft, мають задовольняти наступні принципи:

1) мати “кредиту історію”, історію відносин з українськими рекламними агентствами, участі і перемоги на таких фестивалях, участі українських рекламістів у журі, відносини з ВРК, тощо,

2) престижність перемоги, нагород, «популярність» фестивалю у рекламній спільноті,

3) можливість перемогти, отримати нагородні бали,

4) територіальна доцільність, вплив безпосередньо на розвиток вітчизняного рекламного ринку,

5) прозорі правила оцінювання робіт.

Число фестивалів у рейтингу повинно бути достатнім, аби забезпечити можливість якомога більшій кількості агентств набирати призові бали, сприяти їх кількісній диференціації, тим самим, збільшуючи коректність «матриці спостережень». З іншої сторони, оскільки чисельність рекламних фестивалів і конкурсів у світі велика, і має тенденцію збільшуватись, ВРК встановлює кількісний ліміт у розмірі 20-и фестивалів. Таким чином, за досягнення ліміту у 20 конкурсів, введення «нового» фестивалю до рейтингу має означати – виключення з рейтингу іншого рекламного змагання.

Рейтингові бали у Creativity & Craft ранкінгу отримують тільки учасники, зазначені у конкурсній заявці, як ті, хто подав свою конкурсну роботу. Іншим агентствам і учасникам творчих команд бали не зараховуються. Залікові бали не дублюються і не діляться.

Організатор фестивалю/конкурсу не може бути одночасно учасником рейтингу. При цьому ВРК розглядає питання не формально, а по суті. Якщо організатором виступає не агентство безпосередньо, але якимось чином з ним пов’язана (його засновниками, топ-менеджментом) особистість, то цей факт також підпорядковується зазначеному вище правилу.

Для Creativity & Craft рейтингу встановлюється загальний список фестивалей і конкурсів. Незалежно від спеціалізації конкурсів або агентств. Всі вагові значення(бали за нагороди, коефіцієнти фестивалей і конкурсів) також уніфікуються. Проте підрахунок балів і формування рейтингу проводиться згідно з прийнятою вище класифікацією агентств.

Бали рейтингу Creativity & Craft (базові величини):

Фіналіст (short-list) = 2 бали,
Бронза = 4 бали,
Срібло = 6 балів,
Золото = 8 балів,
Краща робота конкурсу (Гран-прі конкурсу), включаючи Нагороду від преси = 10 балів,
Гран-прі фестивалю = 15 балів.

У випадку отримання агентством спеціальних нагород, до рахунку рейтингу йде тільки спеціальна нагорода від журі = 1 бал. Спонсорські нагороди та глядацькі симпатії додаткових балів агентству не приносять.

У випадку, якщо роботи із одної рекламної серії отримують декілька нагород в одному конкурсі(категорії), до рейтингу йде лише кращий результат – тобто, призові бали не сумуються, за випадком Гран-Прі Фестивалю. Призові бали за Гран-Прі Фестиваль, сумуються додатково.

Рекламний фестиваль може мати різні коефіцієнти для своїх конкурсів. Ця обставина враховує наявність спеціалізованого журі, престижність і «адекватність» нагород з «кредитної історії» фестивалю.

З врахування того, що протягом сезону той або інший фестиваль може змінити свої умови, збільшити число номінацій або принципи формування журі, ВРК залишає за собою право передивлятись вагові коефіцієнти з врахуванням внесених змін.

Рейтинг ефективності ВРК проводиться в повній відповідності з міжнародними правилами рейтингів ефективності Effie Index і не вимагає окремого опису. Єдиним додатком до міжнародних правил є підвищені коефіцієнти 5 і 10, встановлені відповідно, за перемоги у Effie Europe и Effie Global. Інших коефіцієнтів за перемоги в інших Effie програмах або наявності нарахування балів за конкурси поза Effie програми, не передбачається.

Рейтинг Агентство Року являється сумуванням двох рейтингів – Creativity&Craft і Ефективності. У ньому беруть участь виключно агентства, що фігурують одночасно у двох рейтингах. При цьому діють наступні правила:

за місця у рейтингах нараховуються такі бали: 1 місце – 100, 2 місце – 90, 3 місце – 80, 4 місце – 70, 5 місце – 60, 6 місце – 50, 7 місце – 40, 8 місце – 30, 9 місце – 20, 10 місце – 10, всі місця, що більші 10 – по 5 балів,

кількість балів за креативність і майстерність або за ефективність значення не мають, важливими є лише ранки,

у випадку, якщо агентства розділяють той або інший ранк, маючи одну і ту ж кількість балів, у залік йде значення, відповідне найбільш високому ранку (наприклад, агентства ділять місця з 5 по 7, всі три агентства в залік рейтингу Агентство Року отримують по 60 балів).

для рейтингу Агентство року встановлюються наступні вагові коефіцієнти: Creativity & Craft рейтинг – 60%, Рейтинг ефективності – 40%.

Рейтингування агентств відповідно до білінгів, проводиться в результаті досліджень, що проводяться виконавчою дирекцією ВРК. Методика досліджень та збору даних може змінюватись, проте вона неодмінно має враховувати наступні етапи та моменти: 1) збір даних повинен спиратися не тільки на самозаяви агентств, але і на об’єктивні дані моніторингів реклами та дослідницьких компаній, 2) має бути проведена експертиза і консультації з «незалежними» особами (сейлз-хаусами), 3) перед публікацією рейтингів обов’язковим є круглий стіл для обміну думками з низкою провідних учасників білінгових рейтингів.

 

 

Календар фестивалів і коефіцієнтів сезону 2017/2018 за посиланням.